Seitanfoods International AB skickar varor med DHL eller med Kylfrakt.

Saknas fraktsätt? Lägg till varor för minsta ordersumma 500 kr + frakt.

Saknas betalsätt? Betalning sker alltid efter personlig orderbekräftelse.

Genomför ordern och invänta personlig orderbekräftelse.


Information om prishöjningar - april 2018 

Tyvärr har euron (€) som vi köper in nästan alla varor i stigit rasande i pris de senaste åren, för att fullkomligt "skyrocket" under slutet av 2017 och början av 2018. Någon vändning tycks inte infinna sig! Att euron är dyr och hela tiden blir dyrare beror enligt vad vi hört på att kronan försvagas eftersom det är oroliga och turbulenta tider i världen. Detta betyder konkret att vi hela tiden måste betala mer för varje euro. 



Våra priser är kalkylerade för en euro som kostar cirka 9,3 kr. Nu är nivån cirka 10,5 kr och ingen vet när eller om det kommer att vända. Dessa siffror motsvarar en fördyring om drygt 13% och det har gått på bara ett halvår. Egentligen var basen för våra priser omkring 8,3 till 8,5 kr/euro vilket det kostade de första åren vi var verksamma. Ser man på det så har euron blivit 25% dyrare vilket är sinnessjukt och farligt för alla som måste betala pengar till euroland, t.ex. i stort sett alla importföretag i Sverige dit vi också hör. Förra gången euron var rekorddyr var våren 2009 men då vände det snabbt neråt igen - vilket det inte gör nu. Tyvärr kommer nog euron att ligga kvar på extremhög nivå under lång tid framöver pga. det instabila läget i världen som gynnar de "säkra" valutorna och missgynnar "osäkra" små valutor som den svenska kronan. 

För att behålla lönsamhet och säkra vår förmåga att betala samtliga kostnader i verksamheten så måste vi dessvärre höja priserna på många produkter. Om euron mirakulöst nog skulle återgå till normala nivåer så kommer vi sänka priserna igen. Alla som importerar varor från euroland drabbas av detta, och de som inte höjer priserna riskerar att gå i konkurs när marginalerna försvinner. Att inte höja priserna är därför ohållbart. 
 

Viktig info om Violifeost på Hemköp- och Willys-butiker: 



Alla dessa butiker som tillhör Axfood-koncernen har inte alla Violife-ostar i sortimentet,
men de kan ta in alla som Axfood listat och har i lager. Det handlar om följande ostar: 



Med hjälp av artikelnumret kan inköparna i varje butik enkelt hitta
produkten i sitt system och beställa hem osten. Så om du som kund
talar vänligt med inköparen i just din butik så är chansen god att du
kan få hem just den osten du vill ha. 

OBS: Grill-me (halloumi) kommer vara tillgänglig från Maj 2018. 

------------------------------------------------------------------------------------------



Kolla inte här (nyhetssidan) efter nyheter i första hand! 


Kolla istället på Facebook och i själva webshoppen.
Vi orkar nämligen inte lägga upp info här så ofta ;)

Däremot lägger vi givetvis upp jätteviktig information om sådan finns.  


Angående att nå oss på telefon: 

Vi är nåbara på: 0143 - 13 600

Telefontiden är cirka 08.00 till 16.00 

Vi är bemannade alla vardagar.

Vi svarar ibland i telefon på kvällar och helger.

---------------------------------------------------------------------

 


OBSERVERA: det är nästan omöjligt att hålla nätbutiken helt uppdaterad på varje enskild produkt! Vi försöker hålla ett så brett sortiment som möjligt. Men det innebär att vi av vissa varor inte har så många i lager utan bara några enstaka "i medel" under en månad. De populäraste varorna försöker vi naturligtvis ha mycket av i lager hela tiden men för de mer udda artiklarna är det så att vi bara köper in 1-2-3 lådor max per månad. Detta som en service - bättre att ha få i lager än inga alls! :)  

right